ridtravabloggen

Alla inlägg den 16 mars 2011

Av tobias hagman - 16 mars 2011 19:20

SEEEG dag.

Dagen började med soooooool som vi alla älskar :) + att En praktikant skulle komma eller hon kom och så.

började med stallet gick fort så vi städade undan lite och började smått med hästarna .

jag tog Harry Potter och tömkörde han och fy fan vad han är underbar. aldrig tömkört en så fin ponny som ändå har ett temperament som heter duga.

man måste göra på hans sätt annars tvärstopp men i dag inga stop eller liknande. fin galopp och under bra trav.

sedan tog jag Lilo med även hon underbar.länge sedan man kände att den hästen verkligen kan. hon har varit i en period där hon stog mer på bakbenen än alla fyra.


sedan upp på prince. han rider jag barbacka nu då jag håller på att behandla en INK som han har vis sadel-gjorden så det skulle kännas så fel att sätta på en sadel . men tog några skutt i ridhuset och fy fan vilken fart han kan få xD trodde aldrig att jag skulle sitta kvar på han .


red även Akke Jr i dag en 4 åring som jag och Jeanette har ridit in helt själva Ganska kul ;) han är bara riden i ett halv år och har ändå kommit så långt . han vill verkligen och försöker :) så dagens ridpass blev bara att rida igenom han lite. Jeanette hade bråttom för hennes föräldrar skulle komma och hämta henne. och jag vill inte sitta i ridhuset själv om det skulle hända något det är ändå en unghäst på 160 cm + som jag sitter på.

men han var UNDERBART fin och jag kan se till att lägga upp någon bild från dagen med Akke jr med.


sedan vid 15.00 tiden så var alla hästar klara stallet helt klart och jag hade INGET att göra. så har mest gått och segat lite men det får man göra ibland tycker jag . jag kan ju inte jobba i 100 km/h hela tiden eller ?


nu ska jag snart fodra hästarna och sedan ner och se en film vilken det vet jag inte så det återstå att ser men ha det gött och njut av bilderna :)


             

Presentation


Tjenare!
Tobias här.
bor utanför Uddevalla med min häst. Min Prince. jobbar med hästar på ett tävlingstall Minigården!
ja det var nog allt om mig..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards