ridtravabloggen

Alla inlägg under februari 2011

Av tobias hagman - 28 februari 2011 12:49

heej.



länge sedan nu men har haft för mycket att gör nu de senaste dagarena efter Göteborg hores showe.


men nu är jag tillbaka.


hade en fin dag i Göteborg i torsdags. och fick med mig en del saker hem .



Nya stövlar - kommer bild.


Nytt schabrak Färg orange.


nya lindor - färg orange


nya lindor - färg vita.


nya shaps.


läder tvål.



inte så mycket men det var det jag behövde eller jag behöver en ny hjälm men det ska inhandla snart.



prince rids som vanligt och i går blev det att töm köra han . gick sådär i början men efter några varv i ridhuset gick han som en klocka. (jag LYCKLIG)ja det har inte hänt så mycket men i kväll blir det ris eller ros på hööks.Börjes.och globus. så missa inte det.


      

Unghäst klinik.                       Nya ridstövlar.                   en glad Jeanette.


 

Av tobias hagman - 24 februari 2011 09:46

Nu rullar vi mot göteborg. Och hoppas på en fin dag. Vilka kommer man se och vilka var där utav alla. om inte hinner läsa detta nu.

Av tobias hagman - 24 februari 2011 08:12

Torsdag!


GÖTEBORG HORSE SHOWE i dag.

började dagen med att gå upp halv 6 :O. skulle fodra hästarna . mocka alla boxar. höa och fixa allt för kvällen. och ja det tog bara en timme . :)

nu bliur det att göra sig klar för att åka till göteborg.

bilder kommer i kväll eller i morgon :)


 

Av tobias hagman - 21 februari 2011 18:52

hemma i uddevalla igen.

Blev hemfärd i dag åkte 07.00 från karlstad och var hemme runt 10 tiden.

haft en bra lugn och bra helg. men har saknat min prince för mycket.

så idag så tog jag och red han lite i ridhuset. UNDERBART. han gick som en klocka och var hur mjuk och fin som . tränade förvändgalopp.gick sådär . har ju tappat det helt typ. men träning ger färdighet.


Dagens utrustning,

Lindor - 2 st gula. och 2 st mörkblå.

Schabrak - vitt allrund med en blå kant. (hööks)

sadel - svart allrund

Träns - svart med bling bling pannband.

padd - teddypadd


såg redigt fint ut på han även om det inte låter så fint.


men nu ska jag se lite film och sedan får man se om jag slänger upp ett inlägg till.


 

Av tobias hagman - 20 februari 2011 19:09


Ska man hissa Hööks eller dissa?


fördelar med hööks är just att det är biligt och dem har vissa snygga saker.

men det finns så mycket flera nackdelar. dålig kvalité på nästan alla varor. speciellt stövlarna.
dom har inget stort utbud av olika färger utan det är alltid samma färger varje vår/sommar/höst/vinter. vilket är tråkigt.för jag vill få fram lite mer färger. speciellt i lindor. gröna. gula. blå. osv.
vill inte ni det med ?
men just det med kvalitén är jag så besviken på. köpte ett par stövlar där i höstats och förra veckan sprack de.( och ja jag smörjer dem väldigt noga då det var redigt mjuka och fina)
och efter det så gick dragkedjan helt sönder när jag red. FUCK asså!!!
så nu blir det nya stövlar på torsdag på GBG Horseshowe.
ja ett nytt meningslöst inlägg.


nu ska jag se tv så får jag se om jag slänger upp ett till inlägg.

 

Av tobias hagman - 20 februari 2011 11:20

hej alla!


tänkte skriva lite om dem olika betten jag rider på.
Jag rider på Tredelat.rakt pessoa.pelham.hackamore.kulbett.2 delat d ringsbett.
Jag variera bettet mycket just för att han inte ska blir stum i munnen och för att det är bra för tänderna.

Mitt tredelade rider jag när jag hoppar.rider dressyr och i skogen så det är ett bett som han trivs med och jag trivs med det.

Rakt bett - rider jag inte med så mycket längre men har det mest i markarbete just för att det är så pass snällt mot hästens mun och han går ganska så bra på det.

Pessoa- är ett bett jag inte rider med så mycket just för att jag inte gillar pessoa men i hoppningen när det kommer upp i höjderna så fungera han bra på det. just för att han blir stark och gärna dra.

Pelham - red jag mycket på innan men nu så använder jag inte det så mycket längre men även detta bett använder jag i hoppningen på högre höjder.

Kulbettet - rider jag inte med längre eller det händer ibland i skogen just för att det är lite skarpare än mitt 3 delade då det har flera brytningspungter.

2 delat d-bett- variera jag i dressyren för att han inte enbart ska gå med mitt 3 delade .

hackamore- har jag i hoppningen på lägre höjder. och när jag har ridit på bett ett tag för att han inte bara ska gå med bett i munnen hela tiden.


ett ganska rörigt inlägg men men hä'r har ni alla bett jag rider med.


 


 

Av tobias hagman - 19 februari 2011 10:35

JA nu har jag kommit på toppen av 100 bloggare.

men det ändras snabbt men ändå :)


 


 

Av tobias hagman - 19 februari 2011 00:12

Nu alla läsare.

vad har ni för strö? har ni bädd eller inte.

sjävl har jag torvbädd nu men inget jag gillar jag tycket bäst om SPÅN.

spån är rent och se trevligt . luktar inte så mycket.

har inget imot bäddar för det gör bara att det hela tiden är mjukt för hästen men då ska det skötast och inte vara blött och äckligt. för hästarna tycker inte det är så mysigt att ligga i sitt kiss/bajs. eller det skulle inte jag tycka om jag vara en häst men det är jag inte nu så jag kan inte tala för dem men det är vad jag tycker.

har haft prince på halm med men inget jag gillar eller det är okej. skönt för hästen men ett helvete att mocka flera boxar och ägarna till hästar brukar NOTERA brukar slava med mocklningen då det är lättare att strö över så att det inte syns för dom inte ha tid men det är inte alla som gör så.

så vad har ni alla för strö ? har ni bäddar ? vad tycker ni om HALM, SPÅN, TORV ?


 

Presentation


Tjenare!
Tobias här.
bor utanför Uddevalla med min häst. Min Prince. jobbar med hästar på ett tävlingstall Minigården!
ja det var nog allt om mig..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards