ridtravabloggen

Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

17/2 -11

Av tobias hagman - 17 februari 2011 20:10

Hej alla!



jag vet att jag har varit dåligt aktiv nu de senaste dagarna. men jag har inte haft redigt tid . mycket jobb nu och så nu när tävlingsessongen dra igång igen. men jag lovar detta ska inte blir en vana.


Nu sitter jag här med ett leende på läpparna.


prince har gått så bra nu i två dagar så jag skulle vilja ha han kvarf men som ja har sagt så börja jag / är jag för lång på han även om vikten inte är några problem.+ att jag vill komma vidare i dressyren och det kan jag tyvär inte på denna travare.


så prince är fotfarande tillsalu. så om ni känner någon som söker en träning/tävlingskompis så hör av er på


Tobiashagman@live.se



Hopade prince i dag så slängde på ett hackamore som går hur bara som att rida på. och jag måste verkligen rida med ben ben ben och ben. lätt i handen som är bra för mig som gärna låser inner handen lite och glömmer släppa efter och behöves påminnas hela tiden.


På ett hackamore så lyssnar han bättre och som jag sa jag måste rida mer.vilket alla skulle behöva göra då och då för nästan alla ryttare slutar rida tillslut men kommer på det igen och börja men när JAG rider på ett hackamore så måste jag rida rida rida hela tiden och kan inte sluta för 2 minuter för då går han inte där jag vill ha han.


och ja alla säger att man kan bryta nosryggen på hästar med ett hackamore men det är för det mesta om man sätter den för långt ner på den "mjuka" delen av nosryggen. jag sätter den gärna lite högre upp så att inte andningen eller något ska försämras. eller att jag ska behöva vara rädd för att ta en hörhållning och han slänger ut tungan och biter sig själv.


men nu ska jag se på film och sova och förlåt för dåligt inlägg

                                                  

                 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tobias hagman - 23 maj 2011 12:05


ja nu var det ju ett tag sedan jag hade tid att skriva något här men jag lovar ska blir bättre på att. jag har tänkt en hel del och kom och tänka på en sak. HJÄLPTYGLAR!är det något som ni använder ?tex. Graman. halsförlängare. inspäningstyglar eller...

Av tobias hagman - 2 maj 2011 12:10

ja nu blir klockan allt nämre LUNCH och jag står framför spisen och steker ett par pannkakor :) kan ni tänka hur bra dem blir älskar att lyckas :) har nu bara stekt 3 stycken men vad fan dem blir fina som bara den :) ska sedan ut och rida min häst fö...

Av tobias hagman - 1 maj 2011 12:17


ja har fått många frågor om varför jag ska sälja mitt allt.det är en ganska lätt fråga att svara på.jag sitter här och vill jag vill ha han kvar men jag kan inte. jag har inte tid eller ekonimi till det. jag vill ha en ny häst som jag kan komma längr...

Av tobias hagman - 27 april 2011 20:26

 vit outfit!!!!!     Grå outfit!!!!!    vit outfit!!!!!   Orange outfit!!!!!     ...

Av tobias hagman - 18 april 2011 09:48


Ja då dra jag igång en till frågestund här och kommer det in tillräckligt många frågor kommer dem att besvaras i ett nytt inlägg i kväll/morgon så fråga på alla nu :)   ...

Presentation


Tjenare!
Tobias här.
bor utanför Uddevalla med min häst. Min Prince. jobbar med hästar på ett tävlingstall Minigården!
ja det var nog allt om mig..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards